HTML

petyus blogja terra nován

vidám, képes beszámoló az újvilág és a jó ízlés határain belül

Friss topikok

  • Tom: Élmény volt olvasni! Ne feledd: nem feltétlenül kell távoli országban eltöltött huzamosabb idő a b... (2007.09.24. 20:28) utolsó
  • petyus: a vicc az, hogy sikerült felcsempésznem két öngyújtót a kézipoggyászban, amit elvileg le kellett v... (2007.09.18. 06:17) Mindennapi furcsaságok
  • anyukád: végtelenül boldog vagyok, hogy jól érzed magad. (2007.09.08. 13:22)
  • onedin kenedi: Hű, na ez tényleg nem semmi! Konkrétan hihetetlen, többszöri olvasásra is. :) (2007.08.24. 21:10) Mindennapi furcsaságok
  • Szterke: Én is voltam vasárnap a Springfieldben, tizedennyi élmény sem ért... :-) Hiába, na, Amerika az Ame... (2007.08.22. 12:37) félelem és rettegés springfieldben

Linkblog

pacem in terris

2007.06.11. 06:20 petyus

tegnap megérkeztek Balázs barátai, Peti és Rita. szóval most már négyen vagyunk a lakásban, de így is simán elférünk. mint érkezéskor kiderült, a táncrend is változott mára: Balázs maradt Little Riverben, Peti ment a helyemre Pine Brookba, én pedig Ritával takarítani Lawrencebe, aztán onnan mentünk dolgozni Nashua-ba, egy két medencés lakóparkba. ja igen, azt elfejetettem, hogy ők ketten már tavaly is itt voltak, úgyhogy rutinosnak számítanak.

Rita volt a mitfahrer, a lawrence-i medencetisztítás után zötyögtünk szépen dél felé az interstate 495-ösön, de úgy tűnik megkoptak az emlékek, iletve a lawrence kitérő is belejátszott, de sikerült megtalálnunk az egyik leghoszabb utat célunk felé. kb másfél órát kocsikáztunk mire sikerült megtalálni azt a rohadt lakóparkot (ami - mellesleg megjegyezném - az eddigi legnagyobb a látottak közül. Rita mondta, hogy tavaly mondták nekik hány lakás van ott, pontos számra nem emlékezett, de ezres nagyságrend. jajksz.) én kerültem a "nagyobb" medencéhez, egy hosszúkás téglalap alakú darab, a sekély részen három láb (~90cm) mély, és fokozatosan mélyül, mígnem a másik végén eléri az ördögi négy láb (~120cm) mélységet. na, és ilyen helyekre is küldenek életmentőt...

a munka eseménytelenül telt, csúcsidőben kb húsz látogatóm volt, és én reménykedtem, hogy a százhúsz centis vízbe senki nem próbál belefulladni. a medence mellett grillparti volt, aminek aktuálpolitikai jelentőségét egyszerűen nem lehet túlbecsülni: zsidók és arabok sütögettek együtt, jó keresztényként (nyehe) megosztva egymással a legjobb falatokat, sőt, még nekem is jutott két hotdog (biztos nem röfi volt, mert azt az arabok nem eszik. apropó, van valami húsfajta amitől Mózes népe tartózkodik?). a népek nagy megbékélése keretbe foglalta a délután eseményeit, és kishíján túlóráztam is, mert itthon hagytam a telefonom, így fogalmam sem volt mennyi az idő, Rita jött értem negyed kilenc körül, hogy indulni kéne már. jah igen, a másik dolog: az első 1-2 mondatom után az egyik vendég az akcentusom alapján meggyanúsított, hogy angol vagyok, de tisztáztuk hogy felesleges engem ilyesmivel sértegetni. minden medencénél van néhány ilyen, ebből arra következetetek, hogy a londoni egy év alatt felszedett kiejtésem azért nem kopott még el teljesen.

hazafelé már a jó úton jöttünk, a pályán beálltam a csordába a belső sávban és tartottam a nyolcvan mérföldes (130km/h) áltagtempót, ami a sűrűn kihelyezett 55mph-s korlátozásoknál merésznek tűnhet, de mivel mindenki ennyit ment, én sem féltem. megjegyezném ugyanakkor (ezt majd egy közlekedéses bejegyzésben jobban kivesézem ha lesz időm), hogy 65-75mph között mozog a normál megengedett sebesség az autópályán, és 80 fölé senki sem megy. szóval jólnevelt, vagy inkább megfélemlített gyorshajtók ezek mind. bájdövéj autó, három nap alatt kiautóztam egy szinte teli tankot a kocsiból, fogalmam sincs mennyit fogyaszt, de azért lehet sejteni hogy elég sokat vezettem az utóbbi napokban. ja, és kezdek hozzászokni az autómata váltóhoz, bár megállásnál még mindig kinyomom a képzeletbeli kuplungot.

mára ennyi, ez elég lapos lett, de fáradt vagyok. szép napot.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petyus.blog.hu/api/trackback/id/tr2296473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onedin kenedi 2007.06.11. 12:36:41

Ezt én mindenképpen bóknak venném, még ha nem is feltétlenül annak szánták... :)
Tényleg, arra, hogy magyar vagy, volt érdemi reakció, vagy csak ilyen alibi bólogatás? Van bármi fingjuk kicsiny népünkről?

dagi 2007.06.12. 18:19:50

az sem rossz, ha angolnak vélnek, mert olyan jól beszéled a nyelvet. Botránkoztasd meg őket, hogy előszöris magyar vagy, a neved Lengyel, és perfekt vagy angolból. Aztán nézd az arcukat.

petyus 2007.06.14. 02:13:06

azért néhány mondat után lebukok, annyira nem vagyok jó, kicsi a szókincsem. kicsiny hazánkról szerintem semmit nem tudnak, de túl udvariasak hogy megkérdezzék hol is van az. viszont az előző szitációból kiindulva kérdezték már hogy nálunk angolul beszélnek-e az emberek :)
süti beállítások módosítása